diumenge, 22 de novembre del 2009

INICI

D’uns anys cap ací, i especialment a l’àmbit escolar, estem assistint a una constant i reiterada al·lusió de la diversitat social i cultural. És per això que es fa necessari reflexionar sobre la forma que el discurs intercultural té de problematitzar les estretes i no sempre ben gestionades relacions entre educació i heterogeneïtat social i cultural.

En les diferents tasques escolars veiem una reiterada presència del terme “educació intercultural”, en aquest sentit les meues principals expectatives pel que fa a aquesta assignatura giren al voltant dels següents aspectes:

- Conèixer les variables històriques, socials, econòmiques i polítiques dels processos migratoris.

- Analitzar les diferents alternatives educatives desenvolupades pel que fa al tractament de l’educació intercultural.

- Valorar la importància de l’educació intercultural en un context divers a través d’una reflexió des d'un estudi teòric i pràctic.

- Realitzar un estudi de les investigacions existents al voltant del reconeixement positiu de la diferència i de la diversitat cultural, l’art de viure amb l’altre i l’enriquiment que suposa la comunicació intercultural.

- Adquirir coneixements per generar alternatives de canvi i així poder proporcionar respostes socials i educatives que afovereixin la integració des de la meua pràctica escolar quotidiana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada